Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

02 Januari 2014 | Australië, Cairns

Omdat ik in een natuurgebied sliep, werd ik al vrij vroeg wakker door alle vogels. Kon ik tenminste rustig aan doen en mijn trui op sporen, die ik gister in de bus had laten liggen.
Gelukkig lag hij op de bus depot en kon ik hem ophalen. Een bus eerder dan gepland genomen, want ze rijden hier maar 1 keer in het uur en ik moest de ferry van 11.10 uur nemen. Op de ferry leek het net of er een eiland verderop in de fil stond. Er kwamen allemaal rookpluimen van af. Het was ook vrij warm en de warmte meter gaf aan dat er kans op bosbrand was...

Om 12.00 uur in de Greyhound gestapt om een reis van 6 uur uit te zitten. Eindelijk aangekomen in Cairns moest ik mijn hostel nog vinden. Ik liep in 1 keer goed. Na ingecheckt te hebben, kwam ik in een best mooi kamer terecht. Deze deel ik met 3 andere meiden/vrouwen (blijkbaar is er het een hype dat je op middelbare leeftijd nog gaat bagpacken. Midlife crisis?). Ik ben gelijk weer weggegaan om boodschappen te doen. Aangezien Woolsworths morgen dicht is (1e kerstdag), moest ik voor in ieder geval 2 dagen eten halen. Ik kwam terug met een coolbag en een plastic tas vol terug, maar ik heb nu wel eten (ontbijt, lunch, avond) en drinken voor 3/4 dagen. De coolbag is vrij handig, want nu kan ik alles gemakkelijk bij elkaar houden en in de koelkast zetten. Snel eten gemaakt (spaghetti tonijn in tomaat/chili saus), maar omdat ik utgeschoten was met de knoflook was het veels te pittig geworden (dus ook niet lekker). Daarna nog wat op bed gelegen voordat ik in slaap viel...

De volgende ochtend was het kerst. Best raar om dat in een warm land te vieren. Ik heb op mijn gemak gegeten en klaar gemaakt om de stad te verkennen. Het Koreaanse meisje is vertrokken en de Chineze vrouw ligt alleen maar in bed met een beademer naast haar. Janneke, het Nederlandse meisje, zou naar de Lagoon gaan. Ik zou haar daar wel zien, maar ik haar nooit kunnen vinden (het park is ook best wel groot). Ik ben daarom maar wat rond gaan lopen, maar omdat het zo benauwd warm was hield ik daar ook maar snel mee op. Op een gegeven moment begon het te regenen (regenseizoen hier). Dat was wel even lekker. En na regen kwam zonneschijn (met bewolking). Ik ben bij de lagoon gaan liggen en heb lekker niets gedaan.

Kerst is hier trouwens een vreetfestijn. Iedereen zit met zijn familie bij de gratis bbq's hier in het park. Er komt van alles op tafel, incl de nodige alcoholische drankjes. Ook worden er allerlei spelletjes gespeeld: ring toss, crickett, football, enz. En iedereen gaat hier naar de Lagoon om lekker te relaxen. En het duurt hier maar 1 dag...

Terug in mijn hostel, lag die Chinese vrouw nog steeds in bed. Janneke kwam iets later binnen en samen zijn we nog eve een wijntje gaan drinken, voordat we nog met 2 andere meiden ons eten gingen maken. Zo leerder ik Debbie uit Nederland en Lisa uit Duitsland kennen. Alleen Lisa haar koffer ging niet meer open dus was ze (zacht gezegd) erg in paniek en kon ze niet van ons zelfgemaakte kerstmaal genieten. Ze is uiteindelijk ook weggegaan.
Samen met Janneke en Debby ben ik nog even ergens Frozen Yogurt gaan eten en een biertje gedronken.

Op boxingday begon mijn PADI cursus ( zie ander verslag). Er waren een paar nieuwe meiden op de kamer gekomen: een meisje uit Spanje en 2 meiden uit Amerika, Juliet en Alicia. Daar hebben we een tijd mee gepraat wat erg gezellig was.
In de avond ben ik met Janneke en Debby uitgaan in de club naast ons hostel: the G Spot (have you found it?).
Het was Ladies Night dus we kregen een kaartje waarmee we 5 gratis champagne glazen mochten halen, maar dan wel binnen 1 uur anders was het niet meer geldig.
Er kwam een meisje naar ons toe met het verhaal over dat ze leuke jongens had voor ons en dat we met haar moesten naar buiten. Na enige twijfel zijn we meegegaan, wel met de gedachte dat we op onze spullen en drankjes moesten letten. En zo kwamen we bij een groep jongens te zitten uit Amerika, Ierland en Engeland. Het was een gezellig, maar na een tijdje waren we ze zat. En als Ieren hun mond open trekken, zijn ze nog slechter te verstaan dan sommige Engelsen...
Om 00.00 uur ben ik naar boven gegaan, want de dag daarna moest ik weer vroeg op. Ondanks dat was het echt een gezellige avond.

Na mijn padi les ben ik wezen shoppen. En zo belandde ik met een vest van Ripcurl en een trui van Roxy. Allebei niet echt goedkoop, maar soms moet je jezelf een beetje verwennen. Ook heb ik reistabletten gekocht voor als we met de padi groep op de boot gaan.
Terug in het hostel met Janneke gegeten en richting Debby gelopen. Frozen yogurt gehaald (salted caramel is echt een verslaving) en bij gepraat over gisteravond. Omdat iedereen zo moe was, liepen Janneke en ik terug naar ons hostel om daar nog 1 drankje te doen voordat we naar bed zouden gaan.
We dachten echt even alleen te kunnen zitten. Niet dus. Voor we het wisten zaten we met 3 mannen aan tafel uit Australië, Engeland en iets wat ik niet kon verstaan. En zo raakten we aan de praat over Amsterdam en Australië. Rond 22.00 uur toch maar naar boven gegaan. Snel mijn tas ingepakt voor morgen en in slaap gevallen.

Na mijn hele duikavontuur, kwam ik terug in hetzelfde hostel, in dezelfde kamer. De Chineze vrouw is weg, maar zit nu met 4 Japanners opgeschept (die totaal niet te verstaan zijn in Engels).
Lekker gedoucht en gefacetimed met mams. Daarna snel aangekleed om uit te gaan met de hele duikgroep.

We gingen eten bij de Bavarian Beerhouse, een typisch Duitse tent: serveersters in Lederhose, pints beer everywhere en natuurlijk Duits eten.
Helaas was de service echt baggerslecht. We hebben meer dan uur op ons eten moeten wachten (met de smoes: er zijn zoveel mensen dat we het niet aankunnen, meer personeel een oplossing? Want zo druk was het niet).

Ondanks dat we erg moe waren (en allemaal symptomen van oxigen narcoses vertoonden) gingen we toch nog uit. We belandden in Woodshed of zoiets. De muziek werd steeds beter de langer je er bleef. Het was erg gezellig. Rond 00.30 uur afscheid genomen van de Dutch guys en daarba samen met de meiden naar het hostel gelopen. Daar afscheid van hun genomen en terug naar mijn kamer. Daar kwam ik in het volgende tafereel terecht: de airco stond aan, de balkondeuren stonden open, de gordijnen waren op en er brandde licht in de badkamer. Ik dus alles dicht gedaan, want Japanners blijken niet te snappen dat de airco niet werkt als alles open staat. En ik vind het energieverspilling om lampen aan te hebben als je slaapt.
Vervolgens lag ik in bed, wordt 1 van die Japanse meiden wakker. Begint zich onder te sprayen met een misselijk makend goedje en valt daarna weer in slaap. Okay, dat is weird, maar toen in de ochtend stond een ander Japans meisje te kokhalsen boven de gootsteen. Geen idee wat ze aan het doen was, maar het klonk niet echt gezond.
Ben wel blij dat ze nu weg zijn..

Op oudejaarsdag eerst geprobeerd om uit te slapen. Toch 2 keer wakker geworden omdat de Japanse meiden weggingen en housekeeping kwam stofzuigen. Pas om 13.00 uur echt wakker geworden. Rustig aan gedaan en wezen shoppen: kadootje voor mams en armbandje voor mijn Nalu Beads.

Om 16.00 uur belde Matthias op of ik mee wilde naar The Hobbit. Dus om 17.00 uur richting de bios gelopen en daar bij Noodle Box gegeten. De film is echt heel erg mooi. Kan niet wachten voor deel 3 (en dat ik het boek kan lezen).
Om 21.00 uur was er een vuurwerk voor de kinderen. Wat al best spectaculair was. We hadden met Magnus afgesproken om NYE te vieren. Eerst wat wezen drinken.
Bij de 2e bar ontmoetten we een 62 jarige Australische man. Toen hij zijn levensverhaal vertelde, kreeg ik zoveel respect voor hem. Hij heeft op 11 jarige leeftijd Australië rondgereisd op zoek naar zijn echt vader. Op 15 jarige leeftijd besloot hij zijn ouders te verlaten en op zichzelf te zorgen (wegens huiselijk geweld). Is het leger ingegaan en heeft de Vietnamese oorlog overleefd. Heeft John Lennon een kus gegeven, heeft zowel de Beatles als the Monkey's als Whitney Houston als P!nk en nog meer beroemdheden ontmoet. Hij is bevriend met aboriginals en Russel Crow (ik heb de foto's gezien). En zo hebben we bijna 2 uur met hem gepraat... Wat erg interessant en gezellig was (al was ik de enige die met hem praatte en hem begreep. Hij vond dat ik erg goed Engels praatte).

Rond 23.45 uur naar de Lagoon gelopen voor de vuurwerkshow. Die was echt heel mooi!
Nog even wat gedronken na afloop en terug naar het hostel gegaan. Ik moest mams natuurlijk wel even facetimen op haar verjaardag. Rond 02.30 uur in slaap gevallen.

Helaas werden zowel ik als de Franse meiden bruut gestoord door de overige meiden uit onze kamer. Die gingen om 05.30 uur nog even een feestje op het balkon geven. Het waren Engelse meiden dus zachtjes doen kunnen ze niet. We hebben tot 09.30 uur wakker gelegen. Toen pas gingen ze weg (waren hier voor 1 nacht) met heel veel lawaai en met hun dronken koppies. Ja, toen konden wij niet meer slapen. En het zijn nog dieven ook, want ze hebben mijn Apple snoertje meegenomen... Kan ik fijn een nieuwe kopen.

Dus na weer een gedeelte ingepakt te hebben, naar de shoppingmall gegaan in de hoop dat de Apple store open was, om een snoertje te kopen. Daarna doorgelopen naar de Lagoon om een hoed voor Alice Springs te kopen. Met veel geluk was een Roxy hoed afgeprijsd dus kon ik die kopen.

Terug in mijn hostel waren er nieuwe meiden bijgekomen, maar iedereen lag te slapen. Ik ben ook in slaap gevallen. Tegen de avond lekker gedoucht en verder mijn tas ingepakt. Geen idee hoeveel kilo hij nu weegt, want mijn weegschaaldinges heeft het begeven (en hier kennen ze dat niet). Dus ik hoop dat hij onder de 30kg blijft...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 21983

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: