Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

23 December 2013 | Australië, Magnetic Island

Mijn bus stopte precies bij de ferry, dit ik moest nemen naar Magnetic Island. 20 minuten varen en je bent er. Daar kon ik gelijk in de bus stappen, op weg naar het bungalow park. Volgens mij is er maar 1 hoofdweg op dit eiland, want zelfs mensen lopen op deze weg.

Na 10 minuten in de bus kwam ik aan in een heel bijzonder park. De bungalow deel ik met nog 4 andere mensen, waarvan 1 stelletje (die erg klef zijn en het liefst niet gestoors willen worden in hun klefheid. Waarom neem je dan geen private bungalow? Ik snap het niet...)

Om 14.30 uur was er een wild life tour. Samen met nog 4 anderen, kregen we uitleg over allerlei dieren. Ook mochten we die vasthouden. En als dierenliefhebster, kon ik die lans natuurlijk niet laten gaan. Zo heb ik een schildpad, draakhagedis, landhagedis, rood staart zwarte kakkatoe, witte kakkatoe, slang, koala en baby krokodil (zonder tape om zijn mond) vastgehouden. Eigenlijk mochten we Harry de wombat ook vasthouden, maar Harry wilde dit niet. Hij lag liever in zijn kooi dan dat hij aandacht kreeg.

Na de tour was het tijd om de rainbow lorrakeets te voeren. Toen ik naar de plek liep vlogen de vogels al helemaal op me af. Ja, ze weten nu eenmaal dat hij tijd is voor FOOD.
Ik kreeg een brood/water brei op mijn hand en voor ik het wist zater er 4 vogels op mijn arm.
Als je de duiven op het San Marcoplein in Venetië als geweldig vond, dan vind je dit ook geweldig! Die beesten vliegen echt overal en landen waar ze willen landen: op je hoofd, schouder, borst, arm, hand...
Het grappigste was toen er een vogel op mijn schouder landde en in mijn oor begon te "praten". Hij/zij keek me ook echt met zo'n blik aan die alleen vogels waarschijnlijk begrijpen.
Ik voelde me net het gekke vogelvrouwtje uit Home Alone, maar het was wel weer een ervaring op zich.

Daarna nog even wezen hardlopen en gegeten bij de bar. Een opossum kwam even buurten. Kijken of er ng eten was. Hij beet een meisje die hem wilde aaien en gooide een wijnglas met water om, om te drinken. Helaas mogen die beesten niet bij de bar komen omdat ze ziektes dragen ofzo iets.
Bij de bar gingen ze op een gegeven moment bingo spelen, toen ben ik maar naar mijn kamer gegaan. Ook omdat ik best moe was.

Magnetic Island is echt een mooi eiland, waar je eigenlijk wel een paar dagen moet blijven wil je genieten van dat eiland.

  • 24 December 2013 - 17:38

    Jettie:

    Hoi wereldreizigster,

    Bij deze wil ik je een bijzondere kerst in Australie toewensen!!!!!
    Geniet ervan maar dat gaat zeker goedkomen.
    Heb weer met heel veel plezier je verslagen gelezen en moet heel vaak lachen om alles wat je schrijft over je kamergenoten. Lekker slim zijn de meeste mannen toch he ook al zijn ze 40, ze leren het nooit :-)
    Wat een hoop mooie dingen heb je weer gezien en meegemaakt.
    Super hoor!!!!
    Hele gezellige dagen en kerstgroet uit Gouda :-)

  • 25 December 2013 - 04:50

    Kirsty :

    Eenhele vrolijke kerst voor jou Jet! Hier gaat het zeker goedkomen met zon en een lagoon waar je zo in kan springen.
    En ja sommige mannen leren het nooit haha!

    Geniet van de kerstdagen en ik zal snel weer een update plaatsten!
    Groetjes,
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 21991

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: