Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

22 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Na een 17 uur durende busreis, waarvan ik (gelukkig) bijna de hele reis geslapen heb, kwam ik aan in een schattig vissersdorpje. Het heeft wel iets weg van Vieux Baucou (Frankrijk).
In de bus leerde ik Renee uit Nederland kennen. Samen liepen we naar onze hostels. Zij is ook in Cairns met oud en nieuw, dus Facebook uitgewisseld om daar te meeten rond die tijd.

Aangekomen bij het hostel (na een walk van 2km), bleek dat inchecktijd pas om 12.30 uur was. Dat had ik hier nog niet meegemaakt. Gelukkig kon ik mijn bagage ergens stallen en ben het stadje ingelopen. Eerst naar het strand, wat gewoon een soort parkje is. Er was markt, dus even rondgelopen en een wafel met fruit gegeten.
Zo leerde ik 2 meiden uit Maleisië kennen. We hebben gepraat over van alles en nog wat. Bleek dat ze hier studeerde, omdat het bij hun thuis duurder bleek te zijn. Na een gezellige tijd, gingen we allebei onze eigen weg. Ik ging nog maar een paar winkeltjes in. Op zoek naar nieuwe zonnebrand, lippenbalsem, een nieuwe hoed (voor Alice Springs) en boodschappen. Op de hoed na heb ik alles gevonden.

Terug bij het hostel (12.30 uur), kon ik nog steeds niet inchecken... Ze bleken achter te lopen op schema. Fijn. Net nu ik wil douchen en nog even wil bijslapen (slapen in een bus is niet alles).
Om 13.30 uur konden we eindelijk inchecken. Ik kwam in weer een grote kamer, waar maar 2 bedden bezet waren, door 2 Engelse meiden. Chill. Kon ik nog kiezen ook. Daarna maar eens begonnen met bed opmaken, tas uitpakken, tas inpakken en mijn kleding wassen. Dat moest nu toch wel een keer gebeuren. Toen ik eindelijk klaar was, ben ik in slaap gevallen.

Om 18.00 uur werd ik wakker. Gedoucht (wat echt de verschrikkelijkste douche so far was) en gefacetimed met thuis. Daarna naar beneden om te eten. Daar leerde ik Mark uit Engeland kennen. Het was zo grappig, want hij vertelde alleen maar grapjes en dacht dat ik uit het Scandinavische deel van Europa kwam. Op een gegeven moment kwamen er nog 2 jongens uit Frankrijk erbij zitten. Het was echt een gezellige avond.

De volgende dag ging ik naar Whitsundays (zie ander verslag). In de avond nog met Lauu gefacetimed en daarna heerlijk gaan slapen. De volgende dag moest ik vroeg op om mijn bus te halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 21995

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: