Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

22 December 2013 | Australië, Whitsunday Islands

Om 09.00 uur werd ik opgehaald voor Whitsundays. Will, onze chauffeur, is echt gestoord (in een positieve manier). Hij reed als een gek en maakte allemaal grapjes en iedereen moest lachen want het was een mooie dag.

Aangekomen bij het resort, waar onze boot vertrok, moest ik me inchecken. Ik kreeg een stinger suit (soort van dun wetsuit) en een kaartje op welke boot ik zat: Thunderstruck.
Na een tijdje gewacht te hebben, mochten we aan boord van Thunderstruck. We gingen oceanraften, ook wel heel snel met een boot varen. We vaarden langs allerlei eilanden: Hook, Black, Hamilton Island.

We hadden onze eerste snorkelstop, dicht bij waar het koraal begon. Het was echt heel mooi om te zien: allemaal verschillende soorten vissen, verschillende kleuren koraal en helaas geen schildpadden.
Bij de 2e snorkelstop, sprong ik het water in en werd aangevallen door een groep vissen. Stomme beesten. Gelukkig was het maar even en zwommen ze daarna van me weg. Hier waren wat grotere vissen te zien. Wat ook erg mooi was.

Na al het snorkelen, vaarden we naar view point. Een punt op een berg waar je een waanzinnig mooi uitzicht hebt op het water en Whiteheaven Beach, waar we later onze lunch hadden.
Iedereen maakten foto's, want het os echt een heel mooi stukje Australië. Een wit strand en een helder blauwe zee, wat wil je nog meer?

En hierbij eindigden we onze tour. Maar eerst nog een uur terug in de boot.

Om eerlijk te zijn vond ik dit leuker dan mijn Fraser Island tour. Misschien omdat ik meer met water heb, maar meer omdat dit er zo mooi uit zag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 21982

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: