Bribane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Bribane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Bribane

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

17 December 2013 | Australië, Brisbane

Na een busrit langs allerlei pretparken, kwam ik aan in Brisbane. Mijn hostel was dit keer vlakbij en niet te missen: het gebouw was turkioos/blauw geverft. Natuurlijk kon ik nog niet mijn kamer in, dus besloot ik om mijn koffer achter te laten en naar Lone Pine Koala Sanctuary te gaan (zie ander verslag).

Ik liep baar Queens Street, waarvan ik dacht dat ik een een kleine mall te terecht zou komen. Ik keek mijn ogen uit toe ik zag dat het een lange winkelstraat was en een groot gebouw van 4/5 verdiepingen...
Terug uit Lone Pine had ik nog even tijd om te shoppen. Ik heb een (infinity) ring, (schildpad) armbandje, hoesje voor iphone, shorts, topje en een tas gekocht. Nu maar terug naar mijn hostel.

Daar aangekomen, kwam ik in een super klein hok uit, waar ik met nog 3 andere meiden in lig. Je kunt je kont niet keren, want er staat dan wel een tas/koffer in de weg. We hebben zelfs een ventilator staan, terwijl we airco hebben (snap jij het?). En terwijl ik bij het ene hostel een dikke fleece deken kreeg, kreeg ik hier alleen maar een dunne laken.
Het was zo koud dat ik die nacht met mijn lange pyjama broek en trui in bed gelegen heb (en zelfs toen had ik het soms koud).

Mijn dormmates gingen allemaal weg, dus ik het de grote beddenverwisseltruc uitgehaald: ik ben van boven, naar een beter plekje beneden gegaan (stapelbedden).
Daarna snel klaargemaakt om te stad te verkennen.
Als eerst naar het centrum gelopen (grote mall). Boodschappen gedaan en naar de Botanic Gardens gelopen. Wat een erg mooie tuin was. Langs het water gelopen, met uitzicht op Kangaroo Point: rotsklif waar je kon abseilen of klimmen.
Over het water gegaan om in South Brisbane te komen. Daar kwam ik heel toevallig per ongeluk bij een mooi stukje Australië wat ik persé wilde zien: Southbank Parklands.
Ik liep daar doorheen en het was zo mooi! Terwijl ik door de Southbanks Land liep kwam ik bij een waterpark uit. Een gratis zwembad voor iedereen. Super leuk om kinderen met water te spelen.

Terwijl ik naar de volgende brug liep, werd ik aangekouden door Tom uit New Zeeland. Hij werkte voor Greenpeace, maar ipv zijn verhaal te doen en me iets aan te smeren, raakten we aan de praat over mijn werk, Australië, zeeschilpadden en New Zeeland. Ik was altijd welkom om bij hem te verblijven als ik naar New Zeeland zou gaan.
Na een heel lang gesprek, afscheid genomen en terug naar het centrum gelopen. Brisbane is een grote stad, maar er is weing te doen of te zien.

Ik besloot maar om naar de bios te gaan. De enige manier om "Catching Fire" te zien lijkt me...
Zelfs midden op de dag zaten er veel mensen in de zaal. Echt vet grappig. Achja, je moet iets doen he?
En echt, wat een mooie film zeg! Ik heb gehuild, gelachen, ben geschrokken en kan niet wachten op het laatste deel!

Toen ik weer buiten stond, was het opeens best donker. En dat voor 1800 uur. Ik wilde geld pinnen, maar mijn pinpas deed het niet. Paps gebeld en uiteidelijk deed hij het weer. Liep zo een kerstparade tegen het lijf. Het voelde even alsof ik in Disney was (overal lichtjes enzo).
Om 19.00 uur trad Mustered Courage op, een band uit Melbourne. Zij geven country music een nieuwe kick. Ik heb me goed vermaakt.

Kom ik in mijn hostel, blijk ik mijn (oh zo kleine) kamer te delen met 3 jongens uit Zweden. Van een meidendorm, naar "one of the guys"dorm... Het was met de meiden al een zooitje, nu nog erger. En dat terwijl ik mijn deel netjes hou (en dat is voor een slordervos als ik echt een prestatie).

De volgende dag ben ik naar Southbanks Land gegaan om bij Street Beach te liggen (dat zwembad/strand wat gratis is). Ondanks dat het een bewolkte dag was, was het wel erg warm.
Het water was super lekker, alleen op het moment dat je uit het water kwam was wel even koud.
Me op laten drogen en daarna maar rondgezorven door de straten daar. Bleken er alleen maar eettentjes te zitten. Dan maar terug naar het centrum, waar ik bij de Starbucks in mijn reisdagboek heb geschreven. Wat ben ik blij dat ik morgen vertrek, want Brisbane heb ik nu wel gezien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 21994

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: