Lone Pine Koala Sanctuary - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Lone Pine Koala Sanctuary - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Lone Pine Koala Sanctuary

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

15 December 2013 | Australië, Brisbane

Vanaf mijn hostel liep ik naar Queen street Mall, waar de bussen zouden stoppen. Eerst in 2 7Eleven shops gevraagd of ik een buskaartje kon kopen hiervoor. Geen can de (Aziatische) meiden begreep waar ik het over had. Handig.
Aangekomen bij Queen Street op zoek naar het goede platform. Aangezien dat ik super blond ben, heb ik me rot gezocht. Eindelijk gevonden, kon ik nog 45 minuten wachten. Dus maar in de mall rond gelopen en koffie gedronken (crème brulee lattte, wat zelfs nog lekkerder is dan een caramel macchiato).

Aangekomen bij het platform stond er een bus (niet mijn bus) helemaal versierd in Christmas style. Zo mooi! Ik mocht een foto maken. Van de buschauffeur moest ik die in Nederland aan alle buschauffeurs laten zien, zodat ze het daar ook konden doen.
Uiteidelijk in de goede bus gesprongen en opweg naar de koala's. Het was een busreis van een half uurtje.

In het park eerst een beetje rond gelopen. Toen besloten om maar gelijk mijn koala foto te maken. Kaartje gekocht en denk 5 minuten gewacht voordat ik aan de beurt was.
Koala Eyore was zo zacht en lief. En ik heb echt een paar leuke foto's met haar.

Na het ophalen van mijn foto, door het park gelopen. Omdat het zo warm was lagen de meeste dieren voor pampus.
Op een gegeven moment besloot ik om de kangaroes te voeren. Eten voor ze gekocht en het veld ingegaan. Had ik nog niet eens 1 kangaroe eten gegeven, liep een verdomde kalkoen met mn zak ervan door. Achja, dan straks nog maar een keer proberen.

Ik liep weer richting de uitgang van het veld en ben verder rond gelopen in het park. Opeens realiseerde ik me dat ik nog een klein plastic tasjes had met mijn foto erin. Fuck, die had ik dus in het veld laten liggen. Terug naar het veld gelopen, maar hij lag er niet meer. Naar de General Store gelopen in de hoop dat iemand zo aardig zou zijn om mijn foto daar te brengen. En ja hoor, daar was hij gebracht. Wat een geluk. Gelijk dat tasje maar in mijn tas gedaan, voor de zekerheid.

Een nieuw zakje voer gekocht en weer het kangaroeveld in. Nu zeer goed oplettend dat die stomme kalkoennen er niet mee vandoor gingen.
Allerlei foto's gemaakt van de kangaroes en damn, wat zijn sommige groot! Het was wel echt super leuk, want ze hadden ook joey's. Af en toe zag je alleen de poten van een joey uit de buidel hangen.

Als laatst naar de moeder koala's gegaan. Bleek ik ergens te lopen wat alleen voor Staff was. Wist ik veel. Maar zo wel een foto kunnen maken van een 6 maand oude baby koala.
Nog even de souvenirshop ingegaan en daar souvenirtjes gekocht.

Het was echt een leuke dag in een mooi park, waar het overal naar eucalyptus ruikt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 21989

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: