Surfers Paradise: Gold Coast - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Surfers Paradise: Gold Coast - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise: Gold Coast

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

14 December 2013 | Australië, Surfers Paradise

Na een busrit langs de gehele Gold Coast, kwam ik aan in Surfers Paradise. Een kleine stad met alleen maar hotels, motels en hostels.
Ik stapte uit de Greyhound en ging op zoek naar mijn hostel, wat zo'n 2 km terug lopen was. Ik was er best vroeg, dus kon nog niet mijn kamer in. Belangrijkste spullen gepakt en naar het strand gelopen.

Ik snap waarom het Surfers Paradise heet: de golven die hier breken zijn geweldig! Helaas voor zwemmers is de onderstroom erg sterk en de golven hebben meer kracht achter zich dan je zou denken.
Ik was nog niet het water in of de reddingshelicopter kwam over ons heen gevlogen. Vrij dichtbij 3 mensen uit het water gehaald en op het strand neergezet. Dat zag er vrij spectaculair uit. Vervolgens vlogen er mensen met doombuggy's over ons heen, wat er ook wel leuk uit zag...

Om 12.00 uur rustig naar het hostel gelopen. Mijn kamer was klaar. Ik kwam in een zeer nette kamer aan en wilde gelijk douchen. Was er geen water. Damn... Ik voelde me zo smerig. Na een kwartiertje was er eindelijk water! Eerst heerlijk gedouched en daarna mn koffer opnieuw ingepakt. Volgens mij krimpt dat ding ofzo, want opeens past niets meer (en ik heb echt niets extra gekocht...).

Om 14.00 uur met de shuttlebus na het centrum gegaan. Ik ben richting, wat ik dacht, het winkelcentrum gegaan. Bleek dat ik uitkwam in een super grote shoppingmall. Eerst bij Hungry Jacks (Burger King) wat gaan eten. Omdat mujn bestelling zo lang duurde (viel wel mee vond ik), werd mijn menu geupgraded: van small naar large. Goede service, alleen was het nu veels te veel. De Crunchy chicken piri piri was wel super lekker! Daarna nog even door het winkelcentrum geslenterd. Mijn eerste souvenirtjes zijn al binnen.

Ik heb heel lang nagedacht of ik bij het Hardrock Café zou eten, maar ik heb het eindelijk niet gedaan. Niet zozeer omdat het duur was, maar omdat ik geen zin had om nog langer bij dat winkelcentrum te blijven. En er was storm op komst en ik had ook geen zin om 2 km in de stortregen te lopen met mijn camera. En ik had voorlopig nog geen honger. Eerst nog wel bij Woolworths kleine boodschappen gedaan voordat ik terug liep naar het hostel.

In mijn kamer aangekomen, blijk ik met alleen maar Franse meiden te zitten. Die het gewoon vertellen om ook maar 1 woord Engels te praten. Dan niet. Boeit mij niet. En de enige jongen in onze kamer is ook niet echt spraakzaam.
Ik heb mijn koffer verder ingepakt (wat een zooi blijft) en al mijn spullen voor morgen ingepakt/klaar gelegd. Ook heb ik maar even geregeld dat ik morgen met het shuttlebusje afgezet kan worden bij de Greyhound stop.
Voor de rest niet zo veel meer gedaan. Nog wel noodles gehaald, want ik had toch nog best honger. Onderweg na wokinabox vlogen er grote vleermuizen over me heen. Wauw!!! Ik hou van vleermuizen (eigenlijk hou ik van alle dieren dus dit ga ik nog vaak zeggen denk ik). Dacht ik lekker buiten te zitten om te eten, zit ik met allemaan Nederlanders om me heen (whaaatt??). Op zich niet zo erg, maar 1 meisje zat alleen maar te klagen of hoe moe ze wel niet was en nergens meer zin in had en dat het nieuws te heftige dingen uitzend... Dan denk ik: Dude, boek een ticket en vlieg naar Huis ofzo. Verpest mijn mooie donkerkleurige, onweerstormige, subtropisch warme avond niet.

Daarna niet zo veel meer gedaan. Iedereen ging uit, maar ik vond het onzin om daar 30$ voor te betalen om überhaupt ergens een feestje te starten. Dus heb ik mij eigen feestje gehouden: in mijn kamer, met muziek en in mijn pyjama.
En in een super benauwde kamer (logisch dat de airco niet helpt als je alle ramen wagenwijd openzet) gaan slapen.

Oh en dan nog dit: ik blijf me serieus verbazen over wat voor spullen mensen kunnen meenemen op een bagpacking/doorreisvakantie: meisje uit mijn kamer hier heeft haar laptop, tablet, 3 telefoons, e-reader, 2 camera's, föhn, stijltang en 3 paar hakken bij zich...
En ik dacht dat ik al gek was met mijn 2 camera's, iphone, ipod en fake Timberlands.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 21992

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: