Byron Bay: Gold Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Byron Bay: Gold Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Byron Bay: Gold Coast

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

13 December 2013 | Australië, Byron Bay

Toen ik aankwam in Byron, schrok ik heel erg. Het was niet zoals ik gedacht had. Overal hippies en straatartiesten. Miscchien kwam dat doordat ik ergens in de avond aankwam. Iedereen was dronken van het indrinken.
En in die chaos moest ik mn hostel vinden. Gelukkig was das vrij makkelijk. Het hostel was iets anders dan ik gewend was: vies, rommelig en totaal niet op orde. Ik deelde mijn kamer met 7 andere mensen, waarvan ik alleen Amy uit Schotland en Lukas uit Duitsland ontmoet heb. De rest was al weg. Onze kamer lag precies aan het party deck, dus gelijk in slaap komen lukte niet. Gelukkig hier dat rond 23.00 uur op. Eindelijk ik kon slapen...

De volgende dag rond 09.00 uur opgestaan. Opeens was alles schoon gemaakt. Na lekker gedouched te hebben, ben ik op zoek gedaan naar het diving centre. Daar gevraagd of ik vandaag nog kon snorkelen met zeeschildpadden. Gelukkig hadden ze nog 1 plekje over om 11.00 uur.
Tot die tijd heb ik een echt organische smoothie genomen, genaamd "I'm beautiful". In het begin had het een aparte smaak, maar werd steeds beter als je het dronk. Ook ben ik naar de Aldi geweest voor pleisters, zonnebrand en water (ze gaven op dat het bewolkt bleef, maar de zon scheen en ik was mn water en zonnebrand vergeten).

Om 11.00 uur was ik weer bij het diving centre, waar ik Hanna uit Engeland onmoetten. Ze was helemaal gek van zeeschildpadden. Mooie kans dit dus.
Na was theorie uitleg en onze wetsuits aangetrokken te hebben, reden we naar 'the Pass', een stuk strand van Byron. Op de boot richting Julian Rock en het snorkelen kon beginnen.

Voordat we de boot ook maar verlaten hadden, kwam er een grote zeeschildpad naar boven (zo'n dude schildpad uit Finding Nemo). Nieuwsgierig als die beesten kunnen zijn kwam het dichterbij, maar zodra iedereen het water in was en dichterbij kwam, zwom het weg.
Na het hele gebied gesnorkeld te hebben en allerlei vissen gezien te hebben, werd het nu tijd voor een zeeschildpad. Geen 1 te bekennen...
Na een tijdje zei een man dat we tussen de rotsen moesten gaan zwemmen en ja hoor, daar vonden Hanna en ik een groene zeeschildpad. Allerlei foto's (en filmpjes) genomen. Het zwom zo dichtbij en was nergens bang voor. Zo geweldig! Weer een droom die uitgekomen is: zwemmen met zeeschildpadden. I love Australië!

Na het duikavontuur met Hanna noodles bij de Noodle Box gegeten. Daarna gingen we onze eigen kant op. Ik heb bij Happy Travel (als ik het goed heb) mijn avontuur na Brisbane tot Cairns vastgelegd. Hoefde ik me daar ook geen zorgen meer over te maken.

Toen bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als ik naar het beroemde Lighthouse zou lopen. Ja, een mooie wandeling was het zeker, van 6km (heen en terug). En het ging lekker stinl omhoog en omlaag. Kapot was ik toen ik boven was, maar heb wel de foto's om te zeggen dat ik er geweest ben. Lopend!

Terug in mijn hostel heb ik via Facebook Julie gecontact om vanavond wat te doen. Het bleek dat ze met een groepje van haar hostel uiteten ging. Ze vroeg of ik ook meeging. Na wat gehaast, liep ik naar Woolworths waar zij zou wachten.
Opeens zag ik allemaal bekende gezichten. People van Spot X! Zo cool! Samen met Jimmy en Chris uit Engeland, Margo en Julia ging ik uiteten bij Cheeky Monkeys. Daar sta je serieus in de rij (buiten, zoals voor een kroeg ofzo) om binnen te komen. Je moet eerst namelijk bestellen voordat je naar binnen mag. Wij besteld, naar binnen, drinken gehaald en gewacht. Nog steeds wachtend... Pas na een uur krijg je je eten ( omdat het er gigantisch druk was). Terwijl iedereen al klaar was, moest ik nog beginnen. Fijn.

Omdat het vrijdag de 13e was, konden we ons laten sminken. Dat hebben we allemaal, behalve Julia, gedaan. Super leuk!
Daarna zijn de we dansvloer (zie ruimte met 3 picknicktafels) opgegaan. Het was super gezellig!!!

Na een tijdje toch afscheid genomen want morgen moet ik weer vroeg op.
Thanks guys for a great evening!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 21994

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: