MOJO (jojo) Surf - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu MOJO (jojo) Surf - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

MOJO (jojo) Surf

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

11 December 2013 | Australië, Arrawarra

De wekker ging weer erg vroeg. Met Elies gefacetimed voor ik alles ging inpakken enz. Afscheid genomen van Croo (boehoe!) en uitgecheckt.
Bij de Greyhound stond Baz van Spot X te wachten. Hij vertelde ons dat we 8-9 uur erover zouden doen.

De weg naar Spot X was echt mooi: we reden door allerlei nationale parken. Onderweg heb ik er een paar verslavingen bij gekregen:
- mango&coconut bread
- bbq corn nibblets
Ik was al verslaafd aan banana bread en TimTim's (thanks to Croo).

In de bus kregen we allemaal polsbandjes. Ik kreeg er 3:
Rood = je surfles
Goud = board hire & activities
Roze = foto's
De laatste 2 behoorden tot een pakket wat je kon kopen. Dat heb ik gedaan, anders moest ik apart de activiteiten (sea rafting, kayaking, kangaroo golf, enz) betalen, had ik alleen maar een board met surfles en de foto's waren niet echt nodig maar zaten er standaard in (samen met de hoodie die ik kreeg).

Na wat uitleg over het kamp, werden we ingedeeld voor een dorm (zie container). Ik deel mijn dorm met Michael (Mitch) uit Engeland, Thom uit Noorwegen en Julia uit Duitsland. Erg gezellig.
Samen met Thom, Julia en Simon uit Zweden ging ik surfen. Ik ontpopte me tot surfinstructrice, omdat hun het nog nooit gedaan hadden. Achteraf bleek dat we niet mochten surfen. Oeps!

Ontbijt is vrij vroeg: van 7-9 uur. Gelijk daar achteraan hadden we les. Onze surfinstructeurs Jimmy en Robin zijn echt grappig. Ze maakten de theorieles super leuk. Na een half uurtje gingen we het water in. Ik ging maar andere dingen oefenen: switchen, bochten maken en op mijn board lopen. Dit ging eigenlijk best goed.
De dagen erna moest ik van Robin proberen om de 'groene' goven te pakken. Dat is lastiger dan het lijkt. Vooral als de golven vrij hoog zijn en de stroming erg sterk is. Het is me 1 keer gelukt waar ik vrij trots op ben. Helaas ben ik verkeerd van mijn board afgevallen, waardoor ik mijn knie flink gekneusd heb. Daarom mocht ik van Jason (surfinstructeur) een dag niet surfen. De volgende dag ging het al helemaal niet. Met de pop ups maakt ik een rare beweging met mijn knie, waardoor die heel veel pijn deed. Fijn. Dan maar een dag helemaal/weinig bewegen in de hoop morgen weer wat te kunnen doen. Gelukkig was het niet echt mooi weer, dus kon ik in bed blijven liggen.
Op woensdag hadden we morning session met Robin (07.00 uur). Ik vertelde hem over mijn knie. Ik moest het proberen van hem. Na een tijdje ging ik uit het water en hij kwam naar me toe. Hij pushte me om door te zetten en niet op te geven (anders was hij voor niets van achter naar mij toe gepaddled). Samen geprobeerd om wat witte goven te pakken. Dit was wat ik nodig had, iemand die in me geloofde. Met of zonder blessure. Ik kon weer surfen en stond een paar keer. De groene golven durfde ik nog niet ivm met knie, dat snapte hij. Wat bijzonder was aan de morning session was dat we surften tussen de dolfijnen. Zo'n bijzondere ervaring...

Op zaterdag ging ik zeeraften. Dat is trouwens zo vet! Met een rubber boot ga je door de golven heen en probeer je daarna met de golven terug te komen op het strand. Elke keer ging het goed, we zijn maar 1 keer omgeslagen.
Zo heb ik Bec(ca) uit Sydney leren kennen. Bij het avondeten een Australish biertje met haar gedronken en wat gepraat met nog een paar andere meiden. Het kamp begint steeds leuker te worden.

Op zondag hadden we kangaroo golf. Voor we gingen heeft Bec me verslaafd gemaakt aan Paddle Pop ijsjes. Zoete en goedkope Australische ijsjes. De bus kwam later dan gepland ivm car trouble. Het was een echt 'girls evening out'. Waren we onderweg, was onze guide de sticks vergeten. Weer terug naar het kamp. Wij de grootste lol. Eindelijk aangekomen, mochten we proberen te golven. We konden er niets van, vooral ik niet. En de kangaroe's waren toch veel interassanter. Dus toen alle ballen op waren, gingen we met zijn allen foto's maken van de kangaroe's. En natuurlijk zo dichtbij mogelijk komen. Dat is me aardig goed gelukt: tot 1 meter afstand ongeveer.

Maandag gingen we naar Pool Rock, het woord zegt het al... Na een wandeling van 15 minuten (stijl omhoog en via rotsen omlaag) kwamen we aan. Wat een geweldig uitzicht had je daar! Na genoten te hebben van het uitzicht vond ik een anemoon in 1 van de kleine poeltjes water. Echt mooi om te zien. Zo ontmoette ik Astrid uit Zweden.

Dinsdag moest ik helaas afscheid nemen van Julia en Astrid. Ze vertrok ken naar Byron, waar ik ook een paar dagen aankom.
Ook ben ik wezen kayakken. Daar heb ik Margo (Gogo) uit Nederland leren kennen. Heel toevallig heeft ze ook waterpolo gespeeld. Ze wist alleen niet meer hoe de vereniging heette. Samen zaten we in een kayak. Het was zo rustgevend waar we doorheen kayakten. En een goede workout voor je armen.

Woensdag moest ik afscheid nemen van Bec. Ze moest donderdagavond weer werken in Sydney. Voordat het zover was, zijn we nog 1 keer gaan surfen met zijn tweeën. Ik had nog geen groene golven (golven die nog niet breken) gesurfd en dat wilde ik wel. Bij de eerste golf ging het al gelijk goed. Ik dropte mooi in en surfte de golf uit tot aan het strand. Zo nog een paar golven gemaakt en zelfs 1 helemaal scheef uitgesurft. Dat was zo vet! Opeens kwamen er 2 leger helicopters aangevlogen. Ze kwamen erg dicht bij ons. Iedereen waa bang voor haaienwaarschuwing. Dat zou zo zijn als ze 2 keer ovee ons heen zouden vliegen. Dat gebeurde gelukkig niet. Toch was het wel even een raar moment...
In de middag toch afscheid van Bec genomen en voor de rest mijn tas ingepakt enz. Morgen (donderdag) neem ik helaas afsheid van het kamp en mijn dormmates. Dan is het tijd om door te reizen naar Byron...

  • 12 December 2013 - 00:33

    Jettie:

    Hoi Kirsty,

    Heb net al je verslagen gelezen.
    Wat geweldig allemaal!!!
    Je hebt al heel wat gezien, gedaan en meegemaakt.
    Super hoor, volop genieten want het vliegt voorbij maar niemand kan je dit meer afnemen.
    Wat een heerlijke ervaringen doe je op!!
    Is wel wat he met die haaien.
    Ben en ik wilde bij Kaapstad doen maar dat ging niet door vanwege de storm. Balen!!!
    Heel veel plezier en kijk uit naar je volgende verslagen.

    XXX


  • 12 December 2013 - 05:34

    Kirsty :

    Dankje Jet! En genieten doe ik zeker. Zit nu te wachten op mijn bus voor mijn nieuwe avonturen. Helaas duurt dat nog 2 uur... En met die haaien hebben we gewoon in een tank gedaan. Zoiets als wat ze in Blijdorp ook hebben. Maar toch blijft het gaaf! Misschien dat ik Byron met zeeschildpadden ga snorkelen, maar is nog niet zeker.
    Er zullen snel weer verhalen online staan!

    Groetjes aan iedereen op de werkvloer.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 21989

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: