Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

05 December 2013 | Australië, Sydney

Sydney heeft vele mooie kanten. Samen met Croo heb ik binnen 1 week veel gezien/gedaan:

Vanuit ons hostel is het een half uurtje lopen naar de Harbour. Het Sydney Opera House is echt een mooi gebouw, maar om een beter beeld ervan te krijgen, zijn we naar de Royal Botanic Gardens gelopen. Daar kun je het vanaf de zijkant zien.
Vervolgens door de Gardens gelopen met de rare vogels en eucalyptusbomen. We werden onderweg aangehouden: of we een foto wildeb maken van een grote groep. Het meisje waar het om ging (bruid of jarige i don't know), vond mij helemaal geweldig omdat ik een bossy attitude had.

We liepen naar The Rocks, een marktje bij de Harbour. Hier moesten we doorheen om bij de Harbour Bridge te komen. We hebben de brug voor driekwart uitgelopen. Vanaf hier had je een geweldig uitzicht over Sydney Opera House, het water en Sydney zelf. Sinds kort is het ook een Love Lock Bridge geworden. Verdwaalde slotjes vind je overal hangend aan de brug.

Vanuit de Harbour kon je de ferry naar Manly nemen, wat we ook gedaan hebben. We hebben een stukje gelopen, maar kwamen er al snel achter dat er niet veel te doen was. We liepen door naar de winkels om vervolgens op het strand wat te relaxen. Wel grappig om al de surfers te zien.

Terug in het hostel hebben we 2 Nederlandse meiden ontmoet: Renée en Roos. Samen met hun, zijn we naar het Opera House gegaan omdat we dachten dat het mooi verlicht was. Dus niet. Met de trein weer terug, wat ook een leuke opgave was. We konden de tickets alleen met los geld betalen en elke keer als je bijna klaar was, sloot het munteningooiding. Na vele pogingen konden we de trein nemen naar Central en liepen we terug naar ons hostel. En in het donker was dat ook nog wel even zoeken...

Op Croo haar verjaardag zijn we naar Bondi Beach gegaan. Even een relax dagje zon, zee en strand. Bondi is echt een mooi strand met super goede golven, dus ook heel veel surfers. De lifeguard zit in zijn jeep/quad bij het zwemmersgedeelte, terwijl er bij het surfersgedeelte reddingsboards klaar liggen (voor het geval dat) en als laatst is er altijd een lifguard op een jetski op het water.
Het water was wel koud, maar naar een tijdje wen je eraan. De golven waren echt huge en de stroming was sterk. Hoe vaak Croo en ik wel niet onder gegaan zijn en meegesleept werden... Ook gelijk mijn GoPro uitgeprobeerd om onder water foto's te maken. Dat was echt grappig, want je zag niets, hoe helder het water ook was (zonder het drijvende zeewier wat er rond dreef).

Terug in het hostel, waren de jongens uit onze dorm vertrokken. Daar kregen we Line uit Denemarken voor terug. We raakten aan de praat en het was echt een leuk meisje. Croo en ik besloten om in de Side Bar (zit onder ons hostel) wat te gaan drinken op haar verjaardag. Uitgaan is heel anders dan in Nederland. Hier beginnen ze namelijk al om 20.00uur en er is life music. We gingen op de bank zitten en er kwam een jongen naast ons te zitten: Patricio uit Chili. We raakten aan de praat en na een tijdje kwam zijn dormmate er ook bij zitten: Daniël uit Engeland. We kregen een gratis wijntje omdat Croo jarig was. Hilarisch! De cocktails zijn trouwens wel erg lekker hier!
Terwijl Croo nog uit ging met de jongens, ben ik naar onze dorm gegaan, waar ik nog met Line, Elizabeth en Lynn uit Noorwegen heb gekletst. We hebben onze 6e dormmate ook ontmoet: Michel uit Zweden (de enige jongen in ons gezelschap). De meiden gingen nog uit, maar ik besloot om toch maar te gaan slapen ivm de Blue Mountains de volgende dag.

Na een kort nachtje ging de wekker alweer om 05.30 uur. We moesten onze tassen pakken en uitchecken uit deze leuke dorm. We gingen namelijk verhuizen naar een andere dorm. Maar eerst nog een intensieve dag in de Blue Mountains (zie ander reisverslag).
Na de Blue Mountains verhuisden we van 404 (Africa) naar 311 (Europe). We kwamen in een vrij nette kamer. Kan ook niet anders met alleen maar meiden. Onze dormmates hebben we niet ontmoet, we waten zo moe dat we gelijk gingen slapen. Wel vonden we ze vet irritant, want ondanks dat wij al sliepen, waren ze erg luidruchtig en speelden ze knipperlichtje met het licht.

Vanochtend ging de wekker van 1 va onze dormmates al om 06.00 uur af. Hij bleef afgaan tot 07.00 uur. Erg irritant. Onze dorm was in 1 nacht veranderd van netjes naar een puinzooi. Hun spullen lagen en hingen echt overal. Best asociaal als je het ons vraagt...
We besloten om rond 08.30 uur te gaan ontbijten en lekker rustig aan te doen. We moesten toch pas om 12.30 uur in Manly zijn voor ons volgende activiteit: met haaien zwemmen (zie ander reisverslag).

Na het haaien zwemmen waren we zo moe dat we na het boodschappe. Doen gewoon in slaap zijn gevallen. We werden om 21.30 uur pas wakker. We gingen pannenkoeken bakken toen we plotseling opgesloten werden. De keuken was eigenlijk al dicht. We leerden Marina kennen, een vrouw uit Duitsland. Ze at met ons mee wat erg gezellig was.
Na het eten zijn we naar onze kamer gegaan waar we onze dormmates tegen kwamen. Ze kwamen uit Zwitserland en waren best aardig. Alleen zachtjes doen was wel een probleem voor ze...

We besloten om toch maar niet uit te gaan, we waren zo moe. Dus lekker naar bed, want morgen moet ik helaas weer weg uit Sydney en afscheid nemen van Croo.

Sydney is echt een mooie en leuke stad en we hebben nog zoveel dingen niet gezien. Dus als ik aan het eind van mijn trip hier weer terug ben, probeer ik nog meer te zien.