England here we are! - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu England here we are! - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu

England here we are!

Door: Lauu & Kirs

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

06 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Vroeg opstaan op een zaterdag is niet ons ding. Gelukkig hadden we een leuke/spannende dag voor de boeg. We gingen tenslotte EINDELIJK op vakantie naar Engeland!
Om 07.00 uur zaten we in de auto naar Schiphol, omdat we om 08.00 uur in moesten checken. Dachten we... Bleek dat we nog 40 minuten konden wachten. Dan maar wat drinken en 'ontbijten'. Dat hadden we nog niet gedaan.

Na het inchecken van onze grote koffer hebben we mijn ouders gedag gezegd en zijn we naar de douane gegaan. Lauu had een paspoort en mocht in de rij staan van de nieuwe paspoortcontrolehokjes, terwijl ik gewoon mijn ID moest laten zien. Was ik nog sneller klaar dan haar, omdat er een jongen voor haar het niet begreep.
Daar stonden we dan. Met onze kleine koffertjes op Schiphol. Om tijd te doden langs alle winkeltjes gelopen en uiteindelijk maar op een bankje gaan zitten wachten en wachten. Na een tijdje mochten we dan naar onze gate. Half Schiphol over gelopen om vervolgens ergens bij een douanecontrole te komen. Alles ging gelukkig goed, alleen Lauu haar schoenen moesten nog een keer door de scan.
Aangekomen bij de boardinghal moest ik mijn kleine tasje (waar mijn potemonnee en iPod inzat) in mijn koffer doen. Doordat we ook gelijk het vliegtuig in konden, was ik helemaal vergeten om mijn iPod eruit te halen (noem het maar blond). Toch maar mijn koffer opgeborgen en op mijn stoel gaan zitten. Ja, toen bedacht ik me opeens dat ik mijn portemonnee nodig had en moest die arme oude man naast me wéér opstaan. Sorry!

Daar gingen we hoor. Eerst zo'n 20 minuten taxi'en voordat we opstegen. Een vlucht van 1 uur. Ik had ondertussen honger gekregen dus snel een KitKat gegeten. En omdat we zo moe waren zijn we in slaap gevallen. Lig je net een beetje te slapen, begint de landing alweer. Zo snel gaat dat dus. Voordat we het wisten stonden we in Manchester, Engeland met geen idee waar we heen moesten of hoe en wat. De menigte maar gevolgd. In de rij voor de douane daar aan de praat geraakt met een Nederlandse (zaken)man. Hij wenste ons een prettige vakantie.
Okay, nu nog wachten op onze koffer. Die echt als eerste op de band lag. Door naar de huurauto.

In de bus naar de car village was het wel even raar om te beseffen dat we nu links moesten rijden en dat we rechts voorrang moesten geven op de roundabout. Oh en wat ons al gelijk opviel is dat ze hier zoveel aardiger zijn in het verkeer dan wij in Nederland. Zeker een pluspunt. En knipperlichten worden ook echt gebruikt bij alles!
Aangekomen bij de car village, naar onze car rental organisatie. We waren snel klaar en liepen naar onze auto. We waren zo benieuwd wat voor auto het was en toen we zagen dat het een Fiat Panda in het wit was, waren we allebei 'in love' met het koekblik. Een leuke auto voor 2 blonde meiden (met een creditcard).
Lauu ging rijden. In het begin was het wel even wennen. Lauu reed al bijna de linkerspiegel eraf, we wisten niet welke kant we op moesten en we moesten elkaar er vaak aan herinneren dat we LINKS moesten rijden. Op de grote weg ging alles goed. Het went vrij snel. Nu stond er een 2 urig durende rit voor de boeg. Op naar Newcastle!

  • 06 Oktober 2013 - 12:55

    Cinta:

    Heeey Lau en Kirs,

    Leuk een update van jullie reis! Ik checkte gelukkig mijn ongewenste post, want daar stond de link hiernaartoe :) Hoe is het daar? Al helemaal ingeburgerd? We weten in ieder geval wel dat jullie daar goed eten :D
    Veel plezie nog, liefs Cinta

  • 06 Oktober 2013 - 14:55

    Kirsty :

    Het is hier echt super! Ontzettend mooi weer en het is echt een leuke stad. De mensen zijn een volk apart, vooral s avonds met uitgaan. En inburgeren wordt hier lastig met dat accent van ze haha!
    En hoe is het bij jullie? Beetje leuk weekend?
    Kus,
    Lauu en Kirs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: