En daar gaan we weer... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Kirsty - WaarBenJij.nu En daar gaan we weer... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Kirsty - WaarBenJij.nu

En daar gaan we weer...

Door: Kirss89

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

24 April 2014 | Nederland, Gouda

Een paar maanden geleden solliciteerde ik bij Eurocamp, niet verwacht dat ik aangenomen zou worden. Na veel papier en administratiewerk is alles geregeld voor mijn vakantiewerk.

Voor degene die het nog niet wisten, ik vlieg eerst naar Liverpool, Engeland, om daar een cursus te volgen over het campingleven en mijn werkzaamheden. Vanuit daar vlieg ik door naar mijn camping, die zich in de Vendée, Frankrijk bevindt.

Over 2 weken stap ik, samen met nog 8 Nederlanders, op het vliegtuig en laat ik mijn thuissituatie weer achter, alleen nu voor 5 maanden in plaats van 2. En het is nu maar 1000km van mijn huis vandaan, dan 2 continenten en 1 grote oceaan...

Eurocamp heeft er voor gezorgd dat ik me, in de tijd dat ik moet wachten tot vertrek, me niet verveel. Juist, ik heb huiswerk gekregen:
1. Een vragenopdracht naar aanleiding van de Vendée
2. Een hoofdstuk lezen, waar ik gelijk mijn 1e cursusdag over getoetst wordt.
Wel weer even wennen, na 2 jaar geen huiswerk meer gemaakt te hebben. En voor degene die mij goed kennen: Een perfectionist haalt alles uit de kast... Dat betekent dat ik al 2 weken bezig ben met vraag 1 van de vragenopdracht. Wat al 3,5 kantjes lang is. En ik moet nog 3 vragen beantwoorden... Kortom: dit wordt een scriptie opzich.

Gister ben ik begonnen met het leren van het hoofdstuk (zie 11 pagina's). Dit is zo simpel dat ik daar niet veel aandacht aan besteed tot ik bijna wegga. Ik bedoel, als ik voor een examen 10 (dikke) boeken moest leren en daarvoor een ruime voldoende heb gehaald, of in 2 dagen een examen moeten leren, zonder ook maar 1 ding echt te leren... Moet dit ook vast lukken.

Dan zit er nog maar 1 ding op voor mijn reis: mijn tas inpakken. Een regelrechte ramp, want ik heb geen idee hoe ik 20kg in mijn tas ga proppen als ik 5 maanden weg ben. En dan ook nog te bedenken dat ik van Eurocamp zelf allerlei kleren krijg... Pleh!

Maar dat is voor latere zorg. Eerst komt nog het hele Koningsnacht/dag/weekend en mijn afscheidsfeestje (alweer). Eerst nog even plezier hebben met mijn vriendinnen en vrienden, voordat ik ze weer verlaat en ze pas na 5 maanden zie. Komen jullie langs?