Viva la France: La Garangeoire - Reisverslag uit La Roche-sur-Yon, Frankrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu Viva la France: La Garangeoire - Reisverslag uit La Roche-sur-Yon, Frankrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu

Viva la France: La Garangeoire

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

19 Mei 2014 | Frankrijk, La Roche-sur-Yon

En dan nu mijn eerste bericht uit Viva la France!

Op donderdag 15 mei vertrok ik met een hele groep richting Manchester AirPort (na afscheid genomen te hebben van Lisanne, Merle, Merle, Georgie, Laura). Om 07.00 uur werden we opgehaald en kwamen gelijk in Eem file terecht. Jill zegt opeens; onze vlucht vertrekt rond 09.00 uur. Dat zou ze echt niet gaan halen!
Aangekomen op het vliegveld, bleek dat ze nog 50 minuten hadden en een hele groep is zonder afscheid van ons te hebben genomen, naar de incheckbalies gedaan. Daar kwamen ze erachter dat de gate al gesloten was en ze hun vlucht hadden gemist. Erg jammer voor ze, maar er werd al snel door Eurocsmp naar een oplossing gezocht.
Wij konden wel inchecken en zij daarna naar de coffee corner gelopen, waar ik een overheerlijke carsmellatte had. Na de koffie zijn we doorgelopen naar de douane, waar ik (natuurlijk), gefouilleerd werd. Linda vond het echt heel spannend, want ze had nog nooit gevlogen en ze was bang dat haar tas niet door de scan zou komen. Gelukkig deed hij dat wel. Alleen die van Wendy en Davy kwamen er niet door, doordat er een aansteker in hun tas zat (rokers).

De vlucht was erg gezellig en snel, alleen hadden we wat turbulentie bij het landen. We landden in de middel of nowhere, niet iets wat je bedenkt bij een stad als Nantes.
Koffers opgehaald en naar de Eurocamp crew, die op ons stond te wachten. We werden in groepen verdeeld, waardoor ik afscheid moest nemen van Esmeralda, Marit, Wendy en Linda.

Ons busje reed eerst verkeerd, waardoor we een half uur vertraging opliepen. Nadat we eindelijk goed reden, stopten we vlak voor de camping bij een supermarkt. Daar inkopen gedaan voor (hopelijk) een week. Bleek dat Antonio, Kayleigh en ik er heel lang over gedaan hebben, wat niet de bedoeling was...

La Garangeoire (*****)
Aangekomen op de camping kregen we van Nikki (Engels), een rondleiding. Daarna hadden we een meeting met Jean (Engels), onze ORM (overseas regional manager). Onze tenten waren al ingedeeld, maar Kayleigh en ik hebben het toch voor elkaar gekregen om samen een tent te delen. Is wel zo gezellig.

Onze camping is echt vrij groot! We hebben een mooi zwembad, een grote speeltuin/voetbalveld/picknick weide. Er is een meer, waar ik nog niet veel van gezien heb, en er zijn allerlei activiteiten die gedaan kunnen worden (vooral paardrijden is een hot activiteit, alleen zijn de paarden niet zo groot als Anne, Lauu).
De nachten zijn koud, maar overdag is het tropisch warm, vooral als erg geen wind is. Helaas mag ik alleen gebruik maken van het zwembad tussen 07.00-09.00 uur (baantjes zwemmen) en 18.00-20.00 uur. Niet dat het veel uit maakt, want ik ben de hele dag toch bezig tot ongeveer 19.00 uur. Dat zal nog even wennen worden, die lange dagen werken (van 09.00 uur tot 19.00 uur, met wel een break van 3 uur, maar dan moet er paperwork gedaan worden)

De volgende dag stond inventory op de planning. Wat een werk is dat! Alle knutsel/ sportspullen moesten geteld, gesorteerd en opgeruimd worden. Dit heeft een hele dag geduurd!
Zaterdag zijn we begonnen met opruimen en schoonmaken. Onze Mini Fun Station (MFS) was helemaal schoon en toen we wilden inrichten, brak het deurtje van onze knutselkast...
Zondag konden we ermee verder en in de ochtend hebben we alles klaar gekregen. In de middag onze programmering gemaakt, waar ik vrij trots op ben (vooral onze middagsessies gaan leuk worden!). Alleen om alles in ons activiteitendagboek te krijgen is nog wel een gedoe, maar dat komt zeker goed!

We zijn zaterdag ook met heel het courier team uitgaan. Dit was erg gezellig! Zelfs nog een kleine reünie met Esmeralda en Sandra gehad. Even bijgepraat en afgesproken om een keer af te spreken op onze vrije dag.

Maandag gaan we dan echt beginnen. Ik vind het spannend, maar heb er ook erg veel zin in!