Saint Gilles - Reisverslag uit La Roche-sur-Yon, Frankrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu Saint Gilles - Reisverslag uit La Roche-sur-Yon, Frankrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu

Saint Gilles

Door: Kirs

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

13 Juni 2014 | Frankrijk, La Roche-sur-Yon

Op onze vrije dag ben ik samen met Kayleigh, Nicole en Lucy naar Saint Gilles Croix de Vie gegaan. Een klein stadje met veel souvenirwinkeltjes, bars en restaurantjes. Enige nadeel is dat ze ook een Roxy winkel hebben.... Dus ik mag daar van mezelf niet al te vaak komen.

We liepen wat heen en weer en kwamen bij een grote winkelstraat terecht. Lucy wilde een nieuwe tattoo laten zetten en was geobsedeerd door de tattooshops daar. Na wat rondgelopen te hebben liepen. We Naarden barretje toe, waar we wat gegeten en gedronken hebben. Daarna zijn we in een souvenirswinkel beland, waar Kayleigh en ik lampjes en dekens gekocht hebben voor onze tent. De volgende keer als we daar zijn kopen we nog een paar dekens...

Uiteindelijk hebben we een bar gevonden die we al uren aan het zoeken waren: les Sloops. Daar hebben we wat gedronken. Een cocktail, wat best grappig was, want die vent gaf mij de cocktail van Kayleigh en andersom. Halverwege kwamen we er achter dat we de verkeerde cocktail hadden... Na ons avontuur was het weer tijd om naar de camping te gaan.

Na het feest van de camping op 06/06 zijn weer daar beland. Maar nu voor een pub crawl met het hele team. We zijn alleen bij les Sloops geweest, want iedereen had het erg naar zijn zin. Helaas gaan onze stapavonden niet zonder drama. 1 meisje was zo dronken dat ze er goed ziek van was. En een jongen is de pub uitgezet omdat hij te dronken was, wat er gelijk voor zorgde dat de pub sloot.
Gelukkig hoefden we maar 10 minuten te wachten voor de taxi (die het tarief gewoon even flink verdubbelen in de avonden). Bleek dat 2 meiden naar een andere club waren gegaan, in de veronderstelling dat iedereen daar naar toe ging. En dat terwijl iedereen al terug op de camping was. Dus die moesten opnieuw een taxi bestellen,,,

Ik daarentegen heb een super leuke avond gehad en het was erg gezellig op die 3 dingen na. Op naar het volgende avontuur.