Learn to ride weekje - Reisverslag uit La Roche-sur-Yon, Frankrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu Learn to ride weekje - Reisverslag uit La Roche-sur-Yon, Frankrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu

Learn to ride weekje

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

02 Juni 2014 | Frankrijk, La Roche-sur-Yon

Net mijn week als LTR instructrice erop zitten. Ik moet zeggen dat ik dat ook een stuk leuker vind dan de ochtend sessies in de MFS. De jongere kinderen willen toch alleen maar zelf spelen en echt een gestructureerde speelsessie zit er niet in.

Bij LTR ben je constant bezig met de kinderen. Als eerst op de zoom bikes (balanceren) en later op de pedal bikes. In het begin was ik vooral bezig met het uitvoeren van allerlei spelletjes, die in mijn activiteitenprogramma stonden. Dit ging erg goed, maar officieel moeten we alle activiteiten 15 minuten uitvoeren. Dat is veels te lang voor de kids, ze houden het 2 tot 3 keer doen vol en dan moet je iets anders verzinnen. Dus midden in mijn week verzon ik elke keer andere spelletjes om te spelen. De kids vinden hef leuk, dus waarom niet..? En als ik een pedal sessie had, deed ik niet eens spelletjes. Dan was ik alleen maar bezig om ze te laten fietsen (tot het frustrerende toe).

Ook deze week moesten we naast de AM sessies een PM sessie geven, omdat het zo druk was. Alle dagen waren volgeboekt en door communicatieproblemen soms zelfs overgeboekt. Dit kwam omdat Kayleigh klanten een plek had beloofd en dat vergat op te schrijven of tegen mij te zeggen. Maar omdat het erg mooi weer was, was het geen ramp, want heel veel kids kwamen niet opdagen...

In het totaal heb ik 10 certificaten uitgedeeld aan kinderen die bij mij hebben leren fietsen. Daar ben ik vrij trots op! Vooral omdat het echt voldoening geeft. Niet alleen voor jezelf maar helemaal voor de kinderen. En wat het mooiste is, is dat ouders je eeuwig dankbar zijn.

Zo heb ik kinderen binnen 2 uur leren fietsen. Van zoom naar pedal. Ouders waren zo trots op hun kind (en het kind straalde). Sommige ouders vertelden me dat ze al 2 jaar bezig waren om hun oudste te leren fietsen. Ik kom 1 dag voorbij en hij doet het alsof hij het altijd al heeft gedaan. Ze waren zo blij met me. En dat is waar je het voor doet: een lach op het gezicht van kind en ouders.

En dit is precies wat ik het liefst doe: actief bezig zijn met kinderen en hun nieuwe vaardigheden aanleren. En dat ik dit de hele week in de zo'n mocht doen, was een bijkomstigheid.

Ook Kwan Jacky, mijn assessor observeren tijdens 1 van mijn sessies. Ze heeft vrij weinig gezegd, maar een paar foto's gemaakt en is weggegaan. Binnen een paar dagen had ik bericht en het bleek dat ik het super goed gedaan gehad! Ze zag dat ik dit met passie deed en dat was ook zo (en dat is het nog steeds)

Nu weer een week MFS met weer erg leuke thema's en mijn eigen Buddy verhalen (ja, ik maak mijn eigen verhalenboek, color coded).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Roche-sur-Yon

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 21920

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: