Mini Fun Station - Reisverslag uit Standish, Verenigd Koninkrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu Mini Fun Station - Reisverslag uit Standish, Verenigd Koninkrijk van Kirsty - WaarBenJij.nu

Mini Fun Station

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

14 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Standish

First Aid
Op de eerste training dag had ik first Aid met mijn groep. Na heel veel uitleg over wat het is en hoe en wat, kregen we les in reanimatie en stabiele zijligging. Dit moest ook toegepast worden op zowel een baby, een kind en een volwassenen. Het is echt zo raar om dit op poppen toe te passen. De stabiele zijligging moesten we op elkaar toepassen. Ik heb dit met Wendy1 gedaan, awat erg goed ging.
Vervolgens door naar allerlei ziektes waarmee we te maken kunnen krijgen (diabetes, epilepsie, astma). Nu weet ik wat ik wel en niet mag doen als ik daar mee te maken krijg op de camping. En na wat informatie over hartaanval, angina (weet het hoe het in NL genoemd word), oververhitting en zonnesteek, moesten we leren hoe we een bloeding moesten stoppen en hoe we een mitella om moesten doen. Onze docent deed het bij mij voor (bloeding) en echt het voelt zo raar aan! Daarna moest ik dit bij Wendy1 doen en zij bij mij. Dit deden we ook bij de mitella's, wat ook erg goed ging.
Na een lange dag first Aid, kan ik zeggen dat ik echt veel geleerd heb, maar alles is zo anders dan in Nederland. Zo mag er niet gereanimeerd worden met je vingers, als het om baby's gaat. Worden mitella's anders aangelegd en wordt de stabiele zijligging beter uitgevoerd dan in NL. Ik ben nu gecertificeerd EHBO'er, dus als er iemand hulp nodig heeft, ben ik verplicht om te helpen (Europese wet).

Tumble Tots
Tumble Tots is een erg populair iets in Engeland. Hiermee worden motorische vaardigheden aangeleerd aan kinderen tot 5 jaar, op spelende wijze. We moesten gelijk allerlei liedjes en dansjes oefenen, want even later moesten we zelf 3 liedjes doen. Samen met Lisanne maakten wij een verdeling wie wat ging doen. Zij deed de opening voor de jongere kinderen (6maanden tot 2jaar) en ik voor de oudere kinderen (3jaar tot 5jaar). Na wat oefenen konden we de liedjes "Humpty Dumpty", "row, row, row your boat", "Wigly Woo" en "Little Hands", "head, shouders, knee, toes" en "Roly, Poly, Up,Up,Up". Naast deze liedjes leerden we nog meer liedjes en hebben we veel dansjes gedaan.
Na de lunch kregen we uitleg over de verschillende materialen waarmee we konden gaan werken. Dit kan variëren van ballonnen, ringen, ballen en een parachute. Met die parachute sloten we de les af, want dat moet onze afsluiting worden bij elke sessie.
Het was echt een super leuke les en zo weer heel veel geleerd over het aanbieden van activiteiten aan jonge kinderen.

Mini Fun Station
Tijdens deze sessie kregen we uitleg over wat de van ons verwacht wordt, tijdens onze tijd als mini kids' courier. Er werd uitgelegd wat we moeten doen op de camping en we moesten gelijk in teams een activiteit verzinnen. Zo leerden we hoe we een activiteitenformulier in moesten vullen en hoe we een weekplanning moesten maken voor de Mini Fun Station. Dit was erg leerzaam. Uiteindelijk moesten we ook 20 minuten uitvoeren voor de groep. Dit ging erg goed, ondanks dat het anders liep dan Kayleigh (Iers) en ik gepland hadden.
De volgende dag hadden we uitleg over de 5 portion pie (belangrijke uitgangspunten van Eurocamp). En na wat uitleg over onze visits, moesten we dit uitvoeren op elkaar. Samen met Carla, Georgie (Nederlands meisje) en Lisanne gingen we aan de slag. Dit bleek toch iets moeilijker te zijn dan we dachten. We moeten echt zoveel vertellen tijdens onze visits, dat dit zeker nog we even gaat duren voordat ik dat onder de knie heb.

Schminken
Ja, ook hebben we les gekregen over hoe we zo efficiënt en snel mogelijk gezichten van kinderen kunnen schminken. Dat was echt heel erg leuk! Bij Lisanne bloemetjes op haar arm gemaakt, wat echt goed lukte. Daarna heeft ze nog bloemetjes bij mij gemaakt, wat ook goed lukte. Nu kan ik ook echt alles schminken wat kinderen leuk vinden.

Safe Guarding
Dit was misschien wel het zwaarste en belangrijkste onderdeel van de hele training. Safe Guarding heeft namelijk te maken met geweld (lichamelijk, psychisch, seksueel en verwaarlozing). We mochten ook echt niet praten of afgeleid worden. We kregen uitleg over hoe te handelen en waar we op moeten letten als we het tegen komen (wat niemand hoopt!). Eigenlijk was dit allemaal herhaling van toen ik mijn afstudeerscriptie maakte, maar toch blijft het belangrijk en interssant.

Social Media.
Als laatste onderdeel kregen we nog uitleg over wat wel en niet mag op social media. Zo mogen wij echt absoluut geen (!) foto's van kinderen, negatieve reacties of dronken reacties/foto's op internet zetten (Facebook, Twitter, Snapchat, Blogs, Instagram en al dat andere). Ook mogen wij onder geen beding (is dat een woord?) bevriend worden met ouders of kinderen op Facebook, Instagram of Twitter. Dit voor onze eigen veiligheid. Eigenlijk is dit heel erg logisch, want werk en privé moet gescheiden blijven. Dus daarom gaat vanaf morgen alles bij mij op maximale veiligheid (wat trouwens een aanrader is voor iedereen).

En daarbij kwam een einde aan de 5 daagde training in Wigan. Vanaf Donderdag vlieg ik naar Nantes om vanuit daar naar naar mijn Camping te gaan. Ik heb er echt heel veel zin in, maar vind het ook vrij spannend omdat dan het echte werk gaat beginnen. Wish me luck!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Standish

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 21914

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: