Hahei - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Kirsty - WaarBenJij.nu Hahei - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Kirsty - WaarBenJij.nu

Hahei

Door: Kirs

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Na een korte nacht met weinig slaap, opgestaan om met de Stray bus te vertrekken. Ik liep naar 1 van de opstapplekken die aan mij doorgegeven was. Heel toevallig liep ik langs een Starbucks. Ontbijt en koffie! Ik voelde me zo beroerd, dat ik stiekem hoopte dat dit zou helpen.

De bus kwam eraan en ik voelde me iets beter. Toen ik mijn koffer in de bus gooide, zag ik de tas van Lisette al liggen. Mooi, die zat dus al in de bus.
We gingen naast elkaar zitten en nadat iedereen ingestapt was, reden we naar ons eerste stop: Stray Office. Daar kregen we uitleg over hoe we onze reis moesten boeken en hoe nu verder. Onze guide Possum gaf ons tickets zodat we altijd een Stray bus in konden.

Na al deze uitleg reden we door naar een goedkope supermarkt. Daar even inkopen gedaan voor avondeten en tussendoortjes. Na een uur reden we weer verder.

Nu stopten we bij onze campingstop in Hahei. Nadat we onze kamers ingedeeld hadden en omgekleed hadden, reden we naar de Hot Water Beach.
Daar was midden op het strand echt heel heet water. Iedereen was druk bezig met kuilen graven. Het leken wel een stel Duitsers.
Tom uit Engeland zei dat we naar het midden moesten lopen. Wij, met onze blonde hoofden, liepen naar het midden. Dat was zo heet! We renden gelijk terug.
We konden een scheppen lenen van locals, met doel om ons eigen hot water spring te graven. Dus daar stonden we: een kuil gravend als een stel Duitsers. Ons water bleef koud en we begrepen niet waarom. Bleek dat we het warme water erin moesten laten stromen. Na wat pogingen werd het water heel erg heet.
Samen met Lisette, Tom, Tom uit Engeland en Niels uit Nederland zaten we in onze hot water spring. Het wat erg relaxend.
Na een tijdje eruit gegaan om op de drogen, voordat we weer terug moesten naar het kamp.

Bij het kamp aangekomen omgekleed en same met Lisette, Tom, Tom, Niels en Frank uit Zwitserland naar Cathedral Cove gelopen. Dat was een mooie wandeling.
Aangekomen hebben we foto's gemaakt en ben ik samen met Tom en Niels naar een rots gezwommen om er uiteindelijk van af te springen. Dat was zo gaaf!
Daarna zijn we naar een grot gezwommen met Lisette erbij. Dat was ook gaaf om te doen. Daarna weer naar het kamp gelopen.

Daar was de bbq in volle voorbereiding. We hoefden maar even te wachten. Het eten was erg lekker en ook gezellig. We raakten aan de praat met een Nederlands meisje. Een beetje een omhoog gevallen persoon. We praatten in het Engels omdat er ook nog andere mensen naast ons zaten. Vroeg ze aan Lisette waarom we Engels tegen haar praatten, terwijl wij wisten dat ze Nederlands was... Lisette uitgelegs dat je je ook kan aanpassen aan de groep, want niet iedereen spreekt Nederlands. Dat begreep ze niet. Okay, dan niet... Ook begon ze over het eten te klagen. Niet gewend om te kamperen blijkbaar. Vanaf dat moment mocht ik haar niet zo.

In de avond hebben we kaartspelletjes gespeeld. Zo hebben we de Tom's pesten en ezelen geleerd. Daarna kwam Simon uit Zwitserland met Irish Snap als spel. Dat was ook vet grappig! Wij hadden zo veel plezier en dat omhoog gevallen meisje kon dat niet echt waarderen. Ze keek steeds heel vuil naar ons. Boeiend, wij hebben een leuke avond.
Daarna lekker naar bed, morgen zou een vroege dag worden.

• 21 Januari 2014 - 18:39

Opa En Oma De Regt:

Wy vinden het harstikken leuk dat je nu in New Zeeland zit geniet er van groetjes Opa en Oma