Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsty - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Kirss

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

13 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Om 10.00 uur werd ik opgehaald met de shuttlebus voor het airport. Na ingecheckt en op Rhianna en Lisette gewacht te hebben, liepen we door de douane. Ik werd tegen gehouden voor een random explosives controle. Okay, dat had ik nog nooit meegemaakt. Het stelde niet veel voor, maar kan nu zeggen dat ik het gedaan en er goed uitkwam. Na afscheid van Rhianna genomen te hebben en een vertraging van 20 minuten, vlogen Lizette en ik naar Melbourne.

Als eerst iets over Melbourne: het is hier koud! Van 45 graden naar 18 graden is een heel groot verschil.
Samen met Lisette heb ik ook echt kou geleden op het vliegveld. Onze taxi naar het hostel kwam maar niet en na 3 taxi's konden we eindelijk instappen. We stapten in bij een maniac: bumber kleven, zomaar van baan wisselen, scheuren binnen de stad, auto's bijna aanrijden... Wat waren we blij dat we heel aankwamen in ons hostel (wat boven een bar zit, dus letterlijk kruipend naar huis, en 11 verdiepingen hoog is). Ik kwam in een echt te kleine kamer uit, waar 2 Duitse meiden al hun spullen aan gespannen waslijnen hadden gehangen en de hele kamer in beslag namen. Ik heb daar iets van gezegd, want ik kon mijn koffer nu niet kwijt. Waren ze niet ze blij mee.
Onze spullen snel in onze kamers gegooid, trui en lange broek aangedaan en weggegaan. Ik vertelde over mijn kamer tegen lisette en gelijk zijn we naar de receptie gegaan om te vragen of ik naar haar kamer kon. Dit kon niet, maar ik kon het morgen een keer proberen.

We gingen op zoek naar eten en kwamen uit bij Nando's, wat echt super lekker was en vooral heel goede piri piri saus/kruiden heeft.
Na gegeten te hebben gingen we de stad verkennen.
We weten nu dat bijna alles te lopen is, dus geen gezeik met tram/treinplannen. Zo liepen we van de winkelstraten, naar China Town naar het park waar de Australian Open gehouden wordt. Daar zijn we even gebleven om het tennispark te analiseren. Daarna weer verder gelopen langs een park, voordat we terg liepen naar ons hostel. Bij de Starbucks snel wat warms gehaald, want we hadden het echt zo koud.

Toe ik in mijn kamer kwam, lagen de Duitse meiden al te slapen. Fijn, hoe kom ik nu bij mijn spullen en mijn bed? Na mijn iPhone gevonden te hebben en het zaklampje aan gedaan te hebben, vond ik uit dat ze een tafel voor mijn trap naar het bovenste bed hadden geschoven. Die heb ik dus weggeschoven (met veel lawaai), anders zou ik mijn bed niet in kunnen. Met veel lawaai (anders kon niet) heb ik de belangrijkste spullen gepakt en ben ik mijn bed ingegaan. En mijn bed kraakt met elke beweging die ik maak, dus ik ben bang dat ik ze vreselijk ga irriteren vanacht...

Bijna niet geslapen en vroeg op. Ja, dit hostel is erg luidruchtig. Om 07.30 uur gefacetimed met het thuisfront en vervolgens wezen douchen en naar het gratis ontbijt. Om 08.45 uur weer terug naar bed gegaan om nog even te slapen. Om 10.00 uur wakker geworden. Naar Lisette gegaan en even gekeken wat onze plannen zouden worden. Thiemo de Bakker had vandaag training, dus wellicht konden we zijn training bijwonen. Dat mocht helaas niet. Dan maar even de winkelstraten opzoeken. Ik heb eindelijk mijn Stitch (van Lilo & Stitch) hoesje gevonden en gekocht. Oh, en een spikkerbroek, want die had ik niet.

Nadat we onze spullen in onze kamers hadden gelegd, zijn we naar het reisbureau gegaan om een Great Ocean Road tour te boeken, voor 1 dag. Ook gelijk informatie ingewonnen voor New Zealand en Lisette voor Fiji.
Omdat we de hele dag vrij weinig gedronken of gegeten hadden, moesten we nu wel ergens gaan eten (het was ook bijna 18.30 uur). Na wat gelopen te hebben, kwamen we uit bij een Chinees restaurant, waar we super lekkere Noodles gegeten hebben. We hebben daar ook gelijk ons nieuwe hostel geboekt, waar we morgen heen gaan (we zijn dit hostel echt zat).

In de avond zijn we op zoek gegaan naar de ice bar, die vrij makkelijk te vinden is. In dat winkelcentrum hadden ze gratis wifi, waardoor we er vrij lang gezeten hebben om dingen uit te zoeken, te regelen en ik werd ge(audio)facetimed door Roo. Even heerlijk met haar gepraat (ondanks de slechte verbinding), wat echt super leuk was. Vervolgens zijn we terug naar ons hostel gelopen om zo rond 23.00 uur in bed te belanden.

De volgende ochtend vroeg op, om rond 09.15 uur uit te checken. Wilde ik gaan douchen, heb ik ruzie gehad met de schoonmaakster. Ze zei dat ze binnen 5 minuten klaar zou zijn. Ik heb haar 10 minuten gegeven en ze was nog niet klaar. Ja, jammer maar ik wil douchen. Ik werd vriendelijk toc ook dreigend verzocht om naar verdieping 5 te gaan. Wat jij wil joh, ik ga toch weg. Na het ontbijt zijn we naar ons andere hostel gelopen. Dat was al zo'n verbetering bij binnenkomst! We konden onze tassen in de opbergruimte achterlaten.

We wilden vandaag naar de kwalificatiewedstrijd van Thiemo de Bakker voor de Australian Open (zie ander verslag).
Omdat dat nog wel even duurden, zijn we eerst op zoek gegaan naar de graffiti straten. Ondertussen ook nog gewinkeld, waar ik een super leuk leren jasje gekocht heb (voor als het hier koud is en straks voor in New Zealand). We vonden ook een winkeltje wat een kruising tussen de action en een rommelmarkt was. Voor $6,00 hebben we schmink en oranje kroontjes gekocht voor als de Australian Open echt zou beginnen.
We vonden 2 graffiti straten, waar we foto's van gemaakt hebben. Nog even geluncht en naar de Australian Open gegaan (ander verslag).

In de avond was de Queen Victoria Market open, waar we heel graag heen wilde. Lopend daar naar toe en het was zo gigantisch druk! Ik denk dat we nog niet eens de helft gezien hebben. Na wat rond gelopen te hebben, besloot ik om iets te doen wat je in Australië MOET doen, als je er bent: krokodil eten. En dat het naar kip smaakt is niet gelogen. Het was echt net kip wat ik in mijn mond had. De kangaroe burger vond ik minder dan de biefstuk en Emu worst is echt heel erg vies (ja ik heb dat allemaal geproefd).
Ik vond een macaronstandje waar ik 3 hee grote macarons gekocht heb met aparte smaken: rainbow bubblegum, cherry coconut, raspberry white chocolat. Dat zouden mijn "tussendoortjes" worden voor de komende dagen.
We liepen langs een wijnstandje waar we gratis wijn konden proeven. De eerst wijn was een dessertwijn: the Two Sticky Italian Guys. Die was zo onwijs lekker!!! Heel erg zoet en het was net of je een beetje hemel proefde. De tweede die we namen was een witte wijn: Two Italian Guys. Die was ook heel erg lekker! We besloten om samen 1 fles te kopen, waar we echt geen spint van zullen krijgen...
We aten nog even (lekkere) paella, voordat we naar ons hostel terug liepen.

In ons hostel besloten we om even te relaxen en om een bordspel te spelen. Hadden we even zin in. Zodoende hebben we een uur Stratego gespeeld voordat we naar ons (overheerlijke, goede, lekker liggende) bed gingen.

De volgende ochtend had Lisette met een Zweeds meisje afgesproken: Alfrieda, maar iedereen noemt haar Elfi. Zij had de graffiti straten nog niet gezien, dus gingen we weer op pad. Dit keer vroegen we aan het informatiecentrum of zij een map hadden waar alle straten op stonden. Die hadden ze en met die kaart zijn we door heel Melbourne gelopen.
Na 7 (van de 9) straten waren Lisette en ik het wel zat. We gingen bij de Veggie Bar (Elfi is vegetarisch) wat drinken. Ik had trek in nacho's, dus samen met Elfi dat besteld. Het was best lekker.

Nadat we naar de stad terug liepen hebben we afscheid genomen van Elfi en zijn wij naar Peter Pan's (reisburo) gelopen. Daar heb ik New Zealand geboekt. Alleen kon ik nu alleen mijn vliegtickets betalen, want er zit een vertraging in het banksysteem hier. Geen probleem want alles werd op hold gezet zodat ik zaterdag alles kon af betalen.
Lisette ging informatie inwinnen over Fiji en een reisschema maken voor New Zealand. Dat is allemaal goed gelukt. En zo zijn we erachter gekomen dat we elkaar nog 1 dag in Auckland kunnen zien voordat zij verder reist.

Na al het geregel zijn we boodschappen gaan doen. We wilden even goedkoop eten voor de komende dagen. Daarna gelijk naar de keuken toe om te koken. We hadden mac and cheese instant nog iets gekocht, wat met heel veel ketchup en peper nog wel te eten was. Gelukkig hadden we ook baby corn gekocht, wat we er doorheen hadden gegooid.
Ook hebben we onze lekkere wijn open gemaakt waar we aan toe waren...
Daarna naar bed want morgen hadden we onze great ocean road tour (zie ander verslag).

Na de great ocean road waren we zo moe dat we gelijk naar bed zijn gegaan.

De volgende dag lekker rustig aan gedaan. We wilden naar Brighton Beach, maar het was iets kouder dan we verwacht hadden. We liepen naar Peter Pan's om New Zealand verder te boeken. Helaas kwamen we erachter dat sommige onderdelen van mijn tour niet boekbaar waren (nadat ik alles had betaald). Samen met het meisje van Peter Pan's gingen we een andere oplossing zoeken voor alle dingen die ik wilde doen. Na 1,5 uur was alles geboekt en kreeg ik zelfs nog geld terug. Het duurt even maar dan heb je wel alles wat je wilt doen daar.

De volgende dag zijn we terug gegaan naar Peter Pan's voor mijn voucher. Helaas was er iets met mijn planning, dat moest weer omgegooid worden. Prima, kom ik later op de dag weer terug.
Samen met Lisette ging ik shoppen. Op zoek naar sneakers. Had ik hele leuke gevonden van Vans, hadden ze mijn maat niet meer. Toen vond ik gelukkig bij de Footlocker leuke Nike's, dus binnen mijn budget vielen. Die hadden ze wel in mijn maat. Nu heb ik goede schoenen voor New Zealand.

We gingen onze nieuwe spullen naar het hostel brengen en zijn daarna met de trein naar Brighton Beach gegaan, waar al die leuke strandhuisjes staan. We hebben een strandwandeling gemaakt en foto's van de huisjes gemaakt.
Daarna zijn we weer teruggegaan naar Peter Pan's, maar nog steeds geen vouchers. Dan maar eerst kadootje voor Gav gekocht en boodschappen gedaan.

Op onze kamer hadden we 2 nieuwe jongens: Johnny uit Duitsland en Pete uit Ierland. Erg aardige jongens waar we mee kunnen lachen.
Opeens was het 18.00 uur en moest ik snel naar Peter Pan's om mijn vouchers op te halen. Alles was gelukt, alleen was de Hobbit was nog niet geconfirmed, maar wel al goed gekeurd. Nu had ik gelukkig alle vouchers.

De volgende dag kreeg ik een mail met daarin dat alles geconfirmed was. Dus New Zealand is helemaal rond!
Nu nog eerst de Australian Open en dan morgen alweer onderweg naar mijn laatste dagen Australië.
Time flies when you're having fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsty

Actief sinds 23 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 21902

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 30 September 2014

Living the Campinglife!

17 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Niew Zeeland

29 November 2013 - 16 Januari 2014

Rondreis Australië

05 Oktober 2013 - 12 Oktober 2013

Roadtrip Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: